Budak Lelaki ini Bersama Ibunya Dalam Kereta Usung Yang Ditarik Si Ayah, Namun N3tizen Sebak Lihat Budak Tersebut Bu4t 1ni Pada Ibunya.

BudakLelaki ini Bersama Ibunya Dalam Kereta Usung Yang Ditarik Si Ayah, Namun N3tizen Sebak Lihat Budak Tersebut Bu4t 1ni Kepada Ibunya..

Potret seorang ibu yang dicium anak kecilnya di atas kereta usung yang ditarik oleh seorang lelaki berkemungkinan ayahnya membuat n3tizen sebak dan terharu. N3tizens tersentuh melihat kasih sayang yang ditunjukkan oleh budak lelaki itu kepada ibunya.

Walaupun anda tidak akan mampu membayar balik nilai kasih syang seorang ibu kepada anaknya, namun sebagai seorang anak kita sepatutnya membalas pegorbanan ibu dan mencintai orang yang melahirkan kita.

Sesungguhnya seorang ibu telah menggadai nyawa semasa melahirkan anak, menahan sakit dan menanggung risiko antara hidup dan mati demi lahirnya seorang anak. Bahkan selepas itu seorang ibu tanpa henti berusaha untuk membesarkan dan menyokong kita hingga ke hari ini. Banyak cara untuk menyatakan kasih sayang kita kepada ibu bapa.

Salah satunya ialah dengan memberikan ciuman yang hangat. Ternyata kanak-kanak lelaki dalam gambar tersebut menunjukkan ciuman yang paling ikhlas kepada ibunya walau dalam apa jua keadaan mereka ketika itu. Gambar ini terus menjadi viral dan telah membuat warganet di media s0sial sangat tersentuh melihat gambar tersebut.

Gambar tersebut tular apabila seorang pengguna twitter @matikatrok memuat naik gambar tersebut dan berkongsi saat-saat indah itu bersama pengguna twitter yang lain.

Dalam gambar ibu dan anaknya berada dalam kereta usung. Si Ayah berada di hadapan menarik kereta usung itu dengan kedua-dua tangan rapat memegang pemegangnya.

Dalam foto pertama, kelihatan budak itu memegang pipi ibu. Foto itu lebih menyentuh apabila anak lelaki itu membawa wajahnya lebih dekat kepada ibunya seolah-olah dia menciumnya. Gambar indah itu telah mencuri perhatian para n3tizens. Ada netizens yang mengaku tersentuh dan menangis menyaksikan saat indah keluarga itu.

Para n3tizen memberi komen- komen positif dan memuji- muji tindakan budak lelaki itu. Mereka juga berharap dan berdoa agar Tuhan sentiasa memberi rezeki kepada keluarga tersebut.

“Saya tersentuh, semoga Allah memberkati nasib keluarga Aamiin,” kata N3tizen, Yudha Bestari.

N3tizens lain mendakwa bahawa foto itu seperti memberi tamparan kepada kehidupan seharian mereka setakat ini. Rata-rata n3tizen berasa bersyukur setelah melihat betapa daifnya keadaan keluarga budak lelaki tersebut dan menganggap ia sebagai peringatan kepada kita semua.

“2 keping gambar yang boleh menjadikan kita mahu bersyukur dan berterima kasih dengan memberi peringatan hebat, bagi kita untuk mengasihi orang-orang di sekeliling kita, terutamanya ibu. Ibu yang sayang,” tulis Bahyhs, seorang n3tizen lain.

“Damn u @ motikatrok, saya tidak dapat menghentikan air mata di wajah saya!” Tambah Rendy Apriandi. (Sumber: Twitter.com/@motikatrok) , kredit dreamco.id