Tarzan Di Dunia Nyata .Dibawa Dan Hidup Di Dalam Hutan Selama 41 Tahun, Hinggakan Saat Pertama Kali ‘Tengok Wanita’ Buat Dia Cemas Dan Terkejut Besar

Adakah benar-benar ada Tarzan yang hidup di dalam hutan? Di Vietnam telah jumpa seorang lelaki yang tinggal di rumah pokok, berpakaian kulit tumbuhan, dan tinggal di hutan selama 41 tahun!

Ho VanLang, seorang lelaki yang berusia 44 tahun dari Vietnam, dibawa masuk ke dalam hutan oleh ayahnya pada usia 2 tahun untuk mengelakkan Perang di Vietnam. Tidak sangka dia telah bersembunyi selama 41 tahun, dan biasanya bergantung kepada buah-buahan dan memburu binatang liar untuk mengisi perut.

Sehingga 2013 beliau ditemui oleh beberapa penduduk kampung sebelum kembali ke dunia bertamadun! Walau bagaimanapun, kerana pengasingan jangka panjangnya dengan dunia luar, mentalitasnya masih di zaman kanak-kanaknya.

Konsep waktu hanya mengetahui matahari terbit, tengah hari, matahari terbenam dan malam. Bukan sahaja dia tidak dapat menggunakan bahasa untuk berkomunikasi dengan orang, tetapi angka yang dia tahu juga tidak banyak.

Dalam kehidupannya, dia tidak pernah mendengar bapanya menyebut wanita, dan dia tidak pernah melihat wanita. Ketika dia kembali ke dunia bertamadun, suatu hari dia melihat seorang gadis berusia 3 tahun yang tidak berbaju berlalu dari rumahnya, ini buat dia terkejut dan takut, cepat tanya kenapa bahagian badan perempuan tidak sama dengan lelaki. Selepas menjelaskan kepadanya secara perlahan-lahan, rasa cemasnya beransur-ansur hilang.

Tidak sangka memang terdapat “Tarzan” di dunia nyata! Beliau telah bergantung kepada dirinya sendiri hidup di dalam hutan selama 41 tahun. Setelah kembali ke dunia bertamadun, dia agak tidak biasa dan tidak selesa dengan dunia bertamadun, tetapi sekarang dia telah ada lebih banyak kemajuan dan dapat hidup dengan lebih baik di dunia bertamadun ini!

Jomng Kongsikan kepada rakan-rakan anda!