“Balasan aku terima lepas cerai dan kawin lain”. Alasan sebab nak zuriat. Bila nak rujuk semula dah ada lelaki lain jaga dia.

Foto sekadar hiasan

Aku tau aku salah sebab gatai nak pasang dua konon2 kahwin takda zuriat aku ingat kan aku kawen kedua ni dapat lah zuriat

Aku nak ngdu sket ko tlg la siar kisah aku ni ek.. Aku ni dapat dulu bini yang ok aku lak yang tak ok.. Sekarang aku dapat bini yang tak ok baru padan muka aku.. aku bukan nak aibkan diri aku sendiri atau bini2 aku tapi aku pun nak tgok jugak kalau2 ada yang nasib lebih kurang..

Kalau bini aku yang dulu rajin min.. Bangun pagi awal je.. Anak tak de jadi kami ni bahgia lah hidup.. Bangun pagi siapkan sarapan.. Makan pakai semua dijaga aku macam raja je tak payah nak buat apa2 kalau kat rumah.. Dia punya kerja memang tip top pandai serba baik memasak.. Menjahit.. Mengait.. Buat kek.. Dan macam2 lagi lah..

Kalau sekadar rosak sikit2 tu lampu kami dia boleh baiki kira wife aku yang lama ni memang pndai serba serbi.. Cuma dia kurang lawa saja lah dan tdak bkerja.. Duduk rumah saja..

Kalau mak adik beradik aku datang rumah memang tip top dia layan sampai tak mau balik orang tua tu sayang menntu punya pasal.. Kalau wife aku sakit memang dengan teksi pun dia boleh smpai nak melawat wife punya psal.. dengn adik beradik aku pun sama rapat.. Sebab tu akak dan adik2 aku sayang sangat dengan dia jenis sekepala.. silap aku juga lah dulu kalau tdak mesti aku dh bhgia
sekarang dapat wife ok serba serbi aku sia2 kan.. Hmmm

Aku tau aku salah sebab gatai nak pasang dua konon2 kahwin takda zuriat aku ingat kan aku kawen kedua ni dapat lah zuriat padahal tak jugak sampai sekarang pun tak.. Bini aku yang dulu tu walaupun dia baik pandai serba serbi tapi dia tak nak bermadu dia rela aku ceraikan dia..

Aku ni jenis angin gak kekadang.. aku cerai ja la dengan alasan aku harap wife baru ni sama macam dia lah.. Dan nanti aku beruntung aku boleh dapat anak.. Kawen tak dapat anak siapa yang boleh tahan kan?

Rupanya lepas aku kwen baru aku tahu tinggi rendah langit.. Nah ko aku dapat wife penyegan pemalas yakmat! teruk weh nak dibanding dengan ex aku dulu sampai sekarang mak dan adik bradik aku mogok tak datang2 rumah aku pasal kes cerai tu dulu.

pernah mak aku cakap takda anak macam aku ni penaya anak orang tapi time tu mak aku tak fahm jiwa aku.. Jadi ni la balasan aku terima kot sebab perbuatan aku ex aku tu dah kawin lain pun kalau tidak boleh la aku msuk jarum balik..

Wife yang sekarang? Memang tak boleh diharap jangan kan masak untuk aku untuk diri dia sendri pun jangan harap.. Setiap kali aku balik kerja tak berasap langsung dapor.. Siap diorder nasik goreng kg telor mata lagi ada lah.. Aku lak yang kena buat kerja utk dia.. Ada mesin basuh aotmtik pun tunggu seminggu baru nak bsuh apa punya pemalas lah aku dapat bini gini.. Tapi aku redha saja mgkin ni kifarah dlu aku tak pandai bersyukur..

Ini lah aku nak pesankan buruk baik kita tetap yang lama jugak dapat bertahan dengn kita.. Cari yang baru tetap tak sama dengan yang lama sebab yang lama tu dah lama disamping kita yang lama tu dah tahu selok belok pasal diri kita ni.. Yang lama tu lah yang terbaik sebenar nya..

Jangan kalut nak cari baru kalau bini dah smpurna cacat cela sikit tu ko tampung lah sikit atau tutup sebelah mata.. Kalau la bni aku tak kwen lagi tak dalah aku mendrita macam ni huhu.. Stalk fb dia bertambah sakit hati aku ni

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *