Saya pekerja yg mendapat kpi gred A. Kerana terlalu syg mak saya resign utk jaga mak sepenuhnye

Dari kecil saya mmg berasal dari keluarga yg susah..adik beradik semua lelaki..ayah saya pulak bukan jenis yg bertanggungjawab utk membesarkan anak anak..

so, mak lah yg membanting tulang kerja siang dan malam mencari duit utk keperluan kami 5 beradik..mak pulak bukan orang yg bersekolah tinggi, so kerja pon setakat operator kilang..

Dari kecik sy dh terbiasa hidup berdikari, buat kerja rumah, seawal umir 12 tahun sy dh bekerja ikut orang bekerja di kebun2 utk dapatkan duit lebih..sampaikan basikal saya ketika tingkatan 3 pon saya beli dgn duit upah kerja ketika cuti sekolah..

Sebabkan mak xde anak perempuan, kami semua ni lah lelaki yg tolong mak uruskan hal2 rumah..mak pergi kerja subuh, balik dah malam..kdg2 sampai tertidur tunggu mak balik..

ingat lagi mase kecik kami 5 beradik tggu mak kat tepi tembok depan jalan sebab dah berapa hari adik tak sempat nak jumpe mak..adik masa tu umur 5 tahun..

Ok..yg td baru intro..hehe..lepas mak n abah bercerai, mak pindah duduk dgn saya n abang n adik..saya sayang sgt dengan mak..

kalau saya pergi mana2, mesti saya teringatkan mak..xpernah terlupa sekali pon dgn mak..saya dh kerja skrg, saya nak berbakti kat mak..

Allah menguji saya dgn ujian yg amat hebat sekali…emak jatuh sakit 4 bulan lepas..mak masuk hospital..

sebulan mak duduk kat ward..malam2 mak meracau..kami adik beradik bergilir jaga mak..

disebabkan kami semua lelaki, pampers mak, mandikan mak, segala urusan mak kami yg uruskan..kalau dulu mak lah sumber kekuatan saya, sekarang kami semua bagi sokongan kay mak..

nak pakai baju pon kena anak2 pakaikan..saya redha dgn ujian Allah pada kami..mungkin Allah bagi peluang untuk berbakti pada mak selama mak masih ada..

2 minggu lepas mak keluar wad, keadaan mak makin elok, tapi mak masih belum boleh uruskan diri lagi..

makan pon kena kami bawak kan..pergi tandas pon xmampu..mak kena pakai pampers…saya x sanggup tengok keadaan mak x terurus mcm tu..

The biggest decision i have to make between my career n my family..kerjaya yg saya idam-idamkan selama ini..

dan saya merupakan antara pekerja yg mendapat kpi gred A ketika penilaian tahunan..dengab izin Allah saya ambik keputusan untuk berhenti kerja untuk bagi sepenuh perhatian kat mak..

kena tunjuk kuat n tabah depan mak..semoga mak cepat sembuh..seperti dulu..nak sgt makan rendang mak masak, kuih rempeyek mak buat..

Semoga keputusan yg saya buat ni adalah yg terbaik..semoga Allah bukakan pintu rezeki utk saya dan berbakti kepada ibu saya..

Sekian…thanks semua pembaca..