Keperitan dan keskitan sampai sekarang terasa. Tidur malam sampai nagis sebab curaang nya suami aku

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua pembaca.

Aku perkenalkan aku sebagai isteri pertama, ada 5 anak. Dah hidup bermadu lebih kurang 5 tahun.

Madu dah ada anak tiga sekarang. Perkahwinan yang asalnya sorok, kawin alik siam.

Aku tak nak cerita episod awal awal duka lara semua. Aku masih teruskan perkahwinan sekarang demi anak anak. Sebelum p0ligami kami dah hidup susah senang bersama dekat 15 tahun.

Aku dengan madu takde gaduh gaduh, cuma aku memang tak ambik tahu pasal hidup madu tu, social media semua aku tak nak amik tahu.

Suami, bekerja kerajaan, gred bos, 51. Takdelah mampu pun nak p0ligami. Sekarang pun aku tengok sedih hidup dia. Kerja pagi petang siang malam, tapi tetap takde duit selalu, hutangnya banyak..

Orang luar nampak dia mampu, madu aku pun aku rasa ingat suaminya kaya raya.. Sedangkan kereta yang suami aku pakai pun kadang kadang aku yang bayarkan ansuran bulanan sebab dia tak mampu nak bayarkan.

Nafkah aku dan anak anak memang agak terabai. Tapi aku taknak fikir sangat, sebab alhamdulillah Allah bagi rezeki aku anak beranak

Alhamdulillah.. Melimpah ruah.. Anak aku yang dah kerja pun, selalu bagi duit kat aku. Agak banyak setiap bulan.

Cuma aku nak meluahkan perasaaan aku bagi pihak orang yang diambil suami. Harap isteri2 no 2 bolehlah faham.

Sakit tu, aku cakap sampai sekarang masih rasa, aku tak cerita dekat orang. Kadang tido malam nangis lagi sorang bila teringat kecurangan suami. Tiap kali solat, mesti nangis. Walaupun dah 5 tahun.

Di sekeliling aku ramai orang hidup p0ligami, kawan kawan aku pun ada yang jadi isteri kedua.

Kadang aku terbaca status, gambar bahagia mereka dengan suami, aku sebagai isteri pertama, sakit tu aku boleh rasa.

Aku minta yang dah ambik suami orang ni, ye takpa korang nak hidup bahagia dengan suami korang tu. Korang ade hak, korang layak bahagia.

Cuma tak perlulah lah nak tunjuk dekat satu dunia, jagalah hati isteri pertama yang kau dah rampas suaminya itu.

Tak perlu nak cerita setiap masa pasal bahagianya hidup korang, tak cukup di FB dan IG, setiap saat cerita di wasap status lagi.

Tak kisahlah apa niat sekalipun. Hormatilah perasaan isteri pertama yang kau dah ambil suaminya.

Kalaulah korang boleh rasa betapa sakitnya dikhianati, di ambik suami.

Aku tak nak doa korang merasai seperti apa yang aku rasa.

Aku cuma nak minta. Tak perlulah korang tunjuk satu dunia kebahagian korang itu, kerana dalam kegembiraan korang, ada hati yang terluka. Ada air mata yang tetap mengalir walaupun sudah bertahun tahun..

Walaupun madu korang tu baik, tak pernah kacau kehidupan korang, percayalah dalam hati mereka. Sakit itu masih ada. Hormatilah perasaan mereka..

Isteri pertama yang terluka,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *